Trendy eventowe w 2023. Co warto wiedzieć?
Już sam ostatni rok przyniósł szereg zmian, które stały się naszą nową codziennością. Zauważamy to również w branży eventowej, która dopasowuje się do nowej rzeczywistości. Na podstawie naszej codziennej pracy, przedstawiamy trendy i możliwe kierunki rozwoju eventów w najbliższym czasie.
Eventy hybrydowe
Pandemiczna rzeczywistość przyzwyczaiła nas, że w zasięgu komputera mamy dostęp do eventów z całego świata. Obecnie, mimo że wiele wydarzeń wróciło do swojej tradycyjnej formy, nadal doceniamy opcję uczestniczenia w formie zdalnej. Dobrze jest zatem pomyśleć o takiej możliwości, oraz zaplanować udogodnienia w kwestii interakcji oraz aktywności dopasowanych również do formy online.
W Events Hands zorganizowaliśmy konferencję w formie hybrydowej dla Fenomenu Wielkopolskiej Doliny Wodorowej. Wersję online, można obejrzeć na YouTube.
Zrównoważony rozwój
Zaplanowanie działań z myślą o planecie pomoże nam wszystkim! Dlatego zachęcamy naszych klientów, by pomyśleli o wykorzystaniu lokalnych zasobów. Takie rozwiązanie można wdrożyć w obszarze zamawianego cateringu, zatrudnionych osób, czy organizacji transportu dla dojeżdżających. W zgodzie z ideą bycia bardziej przyjaznymi dla środowiska warto wybrać odpowiednie gadżety wydarzenia, zadbać o ich praktyczność i możliwość wielokrotnego użycia lub zorganizować specjalną strefę, w której uczestnicy będą mogli zrobić coś dobrego dla naszej planety. Rozwiązań jest nieskończenie wiele, więc zachęcamy do wybrania takich, które będą dopasowane do Twojej firmy.
Budowanie społeczności
Bycie online ma wiele zalet, jednak bez naszej pomocy, nie zawsze pozwala na wchodzenie w interakcje między uczestnikami i budowanie wspierającej się społeczności. Zaletą tworzenia przestrzeni do budowania społeczności wokół wydarzenia jest to, że umożliwia kontakt z uczestnikami nawet po zakończeniu eventu. Co więcej, stanowi wartościowe narzędzie dla samych uczestników. To tutaj mogą wymieniać się swoimi doświadczeniami, inspirować oraz nawiązywać biznesowe kontakty. W tym celu można wykorzystać chociażby zamknięte grupy Facebookowe lub zlecić nam stworzenie aplikacji dla Twojego wydarzenia, która umożliwi interakcję między uczestnikami.
Integracja i doświadczenie
Grywalizacja to wykorzystanie mechanizmów znanych z gier do wzbogacenia doświadczenia uczestników również podczas wydarzeń. Umożliwia to stosowanie elementów rywalizacji, które zachęcają do dalszego zaangażowania w wydarzenie. To ten sam mechanizm, który sprawia, że korzystając z aplikacji do nauki języków, nie chcemy opuścić żadnego dnia, bo stracimy dobrą passę codziennego ćwiczenia, którą liczy nam aplikacja.
W duchu zabawy, która wciąga, bo prowadzi do wspólnego celu, zorganizowaliśmy piknik dla firmy Swiss Krono, w którym rodziny odnajdywały się, jednocześnie tworząc układankę z puzzli. Pozwoliło to na miłą rywalizację oraz skuteczną integrację, a ona była głównym założeniem klienta. Zatem cel został osiągnięty i to z uśmiechem na ustach!
Oprócz usprawniania mechanizmów wydarzenia warto też zadbać o doświadczenia dla każdej grupy uczestników. Z myślą o tym, dla dzieci, które towarzyszyły swoim opiekunom na targach Smaki Regionów, zorganizowaliśmy na stoisku klienta Specjały Regionu maskotkę firmową – kozę Dankę, z którą dzieci mogły porozmawiać oraz zrobić sobie pamiątkowe zdjęcie.
Nowe technologie
Nowe rozwiązania technologiczne pojawiają się na naszych oczach, a co więcej wiele z nich zaczyna być wykorzystywana w codziennej pracy, jak chociażby czat GPT, czy inne narzędzia AI. My jednak widzimy ich ogromny potencjał w zwiększaniu atrakcyjności organizowanych wydarzeń. Przykładem może być stoisko VR lub AR, na którym uczestnicy dosłownie wchodzą w świat z Twoimi produktami. Takie doświadczenia z pewnością będą nie do zapomnienia!
Jeśli potrzebujesz wsparcia w zorganizowaniu wydarzenia zgodnego z obecnymi trendami, daj nam znać – chętnie pomożemy!