Pięć kroków do zorganizowania niezapomnianego wydarzenia

Bez czego lepiej nie zabierać się za organizację wydarzenia? Dzielimy się gromadzonym od wielu lat doświadczeniem HANDS. Na tej podstawie przygotowaliśmy dla Ciebie skondensowaną pigułkę wiedzy, zawierającą pięć niezbędnych elementów w planowaniu każdego wydarzenia.

1. Cel

Na początku trzeba zastanowić się nad tym, co tak naprawdę będzie celem wydarzenia z punktu widzenia organizatora. Zapisz go sobie i zostaw w dobrze widocznym miejscu.

Łatwo dać się ponieść planowaniu poszczególnych atrakcji oraz pojawiającym się w Twojej głowie oryginalnym pomysłom. To naprawdę świetnie, że są, ale postaraj się każdy z nich ocenić pod kątem tego, czy spełnia obrany przez Ciebie cel.

2. Korzyści dla uczestnika

W planowaniu poszczególnych atrakcji myśl o uczestniku. Jeżeli z Twojego przekazu będzie wynikało, że chcesz mu coś sprzedać, możesz go zniechęcić do udziału w wydarzeniu. Właśnie dlatego czujemy niechęć, gdy dzwoni do nas telemarketer z zaproszeniem na pokaz garnków. 

Postaraj się, żeby planowane komponenty wydarzenia były dla uczestników atrakcyjne. Aby wyszli z wydarzenia zrelaksowani, z nową wiedzą lub bogatsi o niepowtarzalne doświadczenia. 

3. Gdzie, kiedy i co

Czas na zaplanowanie miejsca wydarzenia, jego daty oraz scenariusza. Weź pod uwagę charakter Twojego wydarzenia oraz święta, które wiążą się z wyjazdami i urlopami. Upewnij się, że w wybranym przez Ciebie terminie nie odbywa się już inne konkurencyjne wydarzenie. Możesz też wyszukać oryginalne lub lubiane przez mieszkańców okolic miejsce. Od czasów pandemii popularną opcją jest również organizowanie wydarzeń w formie online. Zastanów się, która forma będzie korzystniejsza dla Twoich uczestników. Jeśli chodzi o scenariusz, rozpisz go sobie i uszereguj aktywności pod względem atrakcyjności. Te, które mogą cieszyć się największą popularnością, zostaw na przewidywane godziny szczytu frekwencji.

4. Dobra organizacja 

Wydarzenia to w większości projekty wielowątkowe. Zadbaj więc o organizację informacji, rozdzielenie ról i zakres odpowiedzialności poszczególnych zaangażowanych osób. Dlatego w HANDS korzystamy z przeróżnych narzędzi, które pomagają nam w organizacji, a nawet są niezbędne! Aplikacja do zarządzania projektem umożliwi dodawanie poszczególnych zadań, komunikator – bieżącą wymianę informacji, a wspólny kalendarz – łatwiejszą organizację regularnych spotkań. Bez tego ani rusz!

5. Całościowe doświadczenie i  promocja

Scenariusz to nie wszystko. Dla dobrego wizerunku konieczne jest zadbanie o spójność i atrakcyjność przygotowywanych materiałów, a także skuteczne poinformowanie potencjalnych zainteresowanych wydarzeniem. To właśnie moment, by pomyśleć nad tym, co jeszcze można przygotować, aby wyróżnić wydarzenie, zanim się rozpocznie. Dobra komunikacja, dopracowane grafiki, oryginalne gadżety oraz przemyślane sposoby promocji to wszystko, co również powinno zostać rozplanowane.  

Brawo! Dotarliśmy razem do końca! Tylko 5 elementów, ale pracy zawsze jest wystarczająco, by pochłonęła sporą część naszego zespołu. Dzięki temu udało nam się ostatnio zaangażować do wspólnej integracji 1000 rodzin na pikniku zorganizowanym dla Swiss Krono, a także zgromadzić pełną salę uczestników Festiwalu Matematyki w Kórniku, na którym wspaniale bawiły się dzieci, młodzież oraz dorośli. Możesz zobaczyć relację z tego wydarzenia w serwisie YouTube.

Checklista
  • Jaki jest cel wydarzenia?
  • Jakie korzyści z udziału będą mieli uczestnicy?
  • Gdzie, kiedy i w jakiej formie będzie odbywać się wydarzenie?
  • Czy współorganizatorzy wiedzą za co są odpowiedzialni oraz jak będzie przebiegać komunikacja?
  • W jaki sposób będzie odbywać się promocja wydarzenia?

ZAUFALI NAM

abler

akzonobel

avia_logo

danmis_logo

eurocash

fortum

fps

ichemad

kompania

milenium

mtp

muchoiecka

naturobank_logo

olx

peka

piszcz

schattdecor

sgb_logo

specialy_logo

still

swisskrono_logo

umww_logo

vox


  • „Dziękujemy za Państwa przychylność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem, doskonały przepływ informacji i znakomitą atmosferę, ułatwiającą pracę pod presją czasu. Liczymy, że przyszłe przedsięwzięcia pozwolą nam już wkrótce spotkać się z Państwem ponownie.” 
    Przemysław Trawa
    Prezes Zarządu, MTP
  • „Firmę HANDS w swoim działaniu cechu sumienność i terminowość, konstruktywne rozwiązywanie problemów oraz elastyczność na pojawiające się zmiany. Z czystym sumieniem rekomendujemy HANDS jako sprawdzonego i pewnego partnera w zakresie kompleksowej realizacji stoisk.”
    Wojciech Nowicki
    Członek Zarządu, Schattdecor
  • „Współpracuję z Grupą HANDS od wielu lat. Niższy budżet na stoiska sprawił, że rozważaliśmy zrezygnowanie z zeszłorocznych targów, ale agencja zapewniała, że warto się wystawić. Postawili na ciekawy pomysł i dobrze wykorzystali lokalizację - stoisko Akzo Nobel odwiedziło prawie dwa razy więcej uczestników, niż w latach ubiegłych”
    Dariusz Stefańczyk
    Prezes Zarządu, Akzo Nobel
  • „Bardzo ważnym aspektem we współpracy jest terminowość realizowanych zamówień, uważne wsłuchiwanie się w potrzeby klienta oraz sprawne i kompetentne działanie. Wszystkie zamówienia są realizowane z należytą starannością i estetyką.” 
    Pedro Martinho
    Członek Zarządu, Eurocash